Pagina's

16 september 2014

D.I.Y: Vilten plusjes slinger

Een plusjes slinger, die wilde ik al een hele tijd maken! Plusjes en kruisjes zijn een beetje hip op het moment en ik doe er lekker aan mee, want het staat gewoon super leuk! Vorige keer liet ik een D.I.Y zien van een legging met geflockte kruisjes (bijna plusjes) op de knietjes voor Nim, dit keer dus een D.I.Y van een plusjes slinger.



Wat heb je nodig?
- Schaar.
- Vilt (ik kocht dat van mij in een pakje met div. kleuren bij de Action).
- naald & draad.
- leuk tape.

Wat moet je doen?
- Maak een malletje van hoe groot je het plusje wilt hebben, en knip er vervolgens zoveel uit als je zelf wil uit je vilt. Ik knipte er 12 stuks!
- Ga met je naald en draad 2x door 1 'pootje' van het plusje heen zodat als 'ie eenmaal hangt het plusje recht blijft hangen.
- Knip de draad af op je gewenste afmeting, schuif je plusjes zo ver uit elkaar als je zelf wilt en plak met leuk tape je slinger op. En je bent alweer klaar!

Super leuk geworden vind ik, mijn plusjes zijn niet allemaal perfect maar dat stoort me niet echt eigenlijk. Het kostte denk ik 15 minuten om te maken, snel en makkelijk dus en met een leuk resultaat. Uiteraard kun je allerlei vormen knippen als je zou willen: Wolkjes, sterretjes, hartjes, cirkels, vlaggetjes, huisjes...

Hoe vind jij de slinger geworden? zou je zoiets zelf ook ophangen in huis?

2 opmerkingen: