Pagina's

05 mei 2014

Fotodagboek #18

Zo, de week is voorbij, en ik ben moe! Fotodagboek is dit keer iets later omdat ik gisteravond echt kapot was en geen zin had in een laptop.
Mijn week? Ik had 1,5 week vrij en deed belachelijk veel. Voorbereidingen voor Nim zijn verjaardag voornamelijk en van vrijdag tot en met zondag was het feest voor ons kleine mannetje. Nou vond ik onze eigen verjaardagen al vermoeiend (Kay en ik zijn 1 dag na elkaar jarig... wat een geluk!) maar de (eerste) verjaardag van je eigen kindje is nog veel vermoeiender. Zeker voor zo'n perfectionist als ik... Alles moest natuurlijk tot in de puntjes kloppen. Maar goed, het zit erop! Kijk mee naar de foto van een drukke week.
Maandagochtend begon met een warme douche, Nim is echt dol op douchen en krijgt geen genoeg van zijn bad speeltjes die op de muur blijven plakken. Erop, eraf, erop, eraf... zo is hij wel even zoet.

 Pret op de grond!

Dit stoeltje is echt een hit. In de middag zet ik hem er in met drinken, een koekje en een filmpje aan en dan kruipt hij er heerlijk in weg.
 
Dinsdag had ik enorm veel zin in een bagel en besloot naar de Bagel & Beans te gaan. Eenmaal daar hadden ze gelukkig een speelhoekje voor Nim. Rustig m'n bagel eten zat er alleen niet in... meneertje kroop uiteraard steeds weg van het hoekje haha. Maar de bagel smaakte wel heerlijk :)
Toen ik weer thuis kwam kwamen er 2 pakketjes. Iets voor Nim van de Hema en voor papa en mama ieder 2 leuke basic baseball shirts van de Asos.

 'S avonds was het eten voor de tv. Meneer zat er weer prima bij haha.

Woensdagochtend, 2 dagen voor zijn eerste verjaardag kreeg hij voor de laatste keer melk voor kindjes van 6 tot 12 maanden. De pot was leeg, over op melk vanaf 12 maanden en gewone melk die we zelf ook drinken. Ik vond het wel een foto waard. Daarna ging Nim weer slapen en poetste ik als een malle het huis.
Na het ochtend dutje en de lunch gingen we weer naar de stad, ik moest Nim zijn verjaardagscadeautje nog kopen.

Zo, in the pocket... Dat ding was loodzwaar en Nim was mega chagrijnig en schreeuwde de boel bij elkaar. Mega vermoeiend dus. We gingen gauw weer naar huis en een vriendin kwam nog even mee, we speelden met bellenblaas en poes Evi ging helemaal los waardoor Nim helemaal in een deuk lag...(zie mijn Instagram voor het filmpje!) Alles was weer goed :)
 
Ik had geen tijd meer voor de boodschappen voor avond eten en we besloten naar Ikea te gaan. Moest zoiezo nog wat dingen hebben bij de food afdeling voor Nim zijn verjaardagsfeestje dus dat kwam ook wel goed uit.
Erna reden we nog even langs de Mac voor een ijsje. Jam!

Donderdag ochtend begon weer onder de douche, lekker spelen en daarna weer naar bed. Opa en Oma kwamen langs om wederom naar de stad te gaan... dit keer voor hun cadeautje voor Nim: schoentjes. Ook hielp Oma nog met schoonmaken in huis :)

Oeps, nog meer pakketjes. Weer wat voor Nim, dit keer bestelde ik basics van Name It bij Ik & Mijn Kind (flinke afprijzingen, echt top!) en iets om aan te doen tijdens zijn verjaardags feestje.
'S avonds besefte ik me, als we morgenochtend wakker worden is Nim 1! Nog even knuffelen op de bank dus. Erna zijn we het huis gaan versieren en pakte we zijn cadeau in.
 
Vrijdagochtend begon met liedjes zingen in het grote bed en veel geknuffel. Toen Nim weer ging slapen liep ik naar de supermarkt voor een Blueberry muffin en slagroom en nog een paar boodschappen.

Daarna begon het knoeifeest!

En het uitpakken! De rest van de dag bleven we thuis, keken filmpjes, knuffelden en deden nog wat verjaardagsfeest voorbereidingen. 'S avonds aten we pannenkoeken!

Al vanaf het begin danst Kay met Nim zodra hij wat huilerig of zeurderig is op de muziek van Nielson. Vaak is Nim dan in een paar minuten weer happy! Ziet er zo leuk uit altijd :)

 
Zaterdagochtend zat ik al om 8.30 bij de kapper, was echt al weken hoog nodig! Het was mooi weer dus erna gingen we naar de dierentuin. Bij het Oceanium is nog steeds de mooie ruimte met verkleurend licht. Maar weer even foto's schieten dan!

 Visjes!!!

 Bij de vlinders, die vind hij ook al zo interessant.

We waren bijtijds weer thuis en ik fietste nog snel naar de Action voor wegwerp servies en kwam weer met meer dan nodig thuis. haha, die Action ook altijd!! Daarna vertrokken we weer naar de McDonald's. Dit keer niet voor ijs maar we hadden er enorm trek ik. Nim at wat frietjes, meloen en dronk gulzig van een aardbei banaan Smoothie. Echt top dat dat tegenwoordig in een Happy Meal zit!

Nim mocht van Opa en Oma nog een paar schoenen! We gingen voor New Balance, net als papa en mama. Kay is groot fan van New Balance en wilde graag de kleur uitzoeken, deze werden het! We bestelden ze op Spartoo.nl.
Tot 00.30 ben ik doorgegaan met alles klaar zetten, bakken en knutselen voor de volgende dag. Ik was kapot! En stiekem wat zenuwachtig voor de volgende dag.
Deze week een blogje over de 'snoephoek', ik heb toen alles af was nog mooie foto's gemaakt van al het lekkers en de zelfgemaakte knutsels!

Zondag ochtend was wederom mega druk, snel even dit, oh shit dat vergeten... Uiteindelijk was alles net klaar toen de eerste visite kwam. Dit is DE taart, Oma maakte hem en ik versierde hem. Kijk de dino... ook zelf gemaakt.

 Kay redde nog een vogeltje dat was gevallen.

Nim kreeg van Opa en Oma en van mijn nicht stapel bekers. Een groot succes, hij is er heel lang zoet mee.

Het was een superleuke, drukke dag en Nim is vreselijk verwend met cadeautjes. Soms had hij even flinke huilbuien, maar stiekem is dat niet gek.. Hij is totaal geen drukte gewend. We hebben een mini huisje en er was veel visite dus dat zal heel vreemd voor hem zijn geweest. We hadden gehoopt op buiten zitten, want een grote tuin hebben we dan weer wel. Maar helaas was het toch echt te fris! Al met al was het een geslaagd feestje en ben ik blij dat iedereen die om Nim geeft gezellig op visite kwam.

Vandaag is het Bevrijdingsdag en Kay heeft de middag vrij, het plan was naar Bevrijdingsfestival maar dat kijk ik nog even aan! Vanaf morgen weer aan het werk en dan is het over met feestjes.

Volg je mij al, via Bloglovin', Instagram & Pinterest?

1 opmerking:

  1. Wat een leuk dagboekje! Wat is Nim toch een knapperd :D en die New Balance schoenen zijn tof! Ik vind het zo leuk dat jouw man Kay heet. Mijn bijna man ( nog 8 weken) heet ook Kay en ik hoor die naam echt bijna nooit! :D

    Liefs Rosie

    BeantwoordenVerwijderen