Pagina's

14 juli 2014

Fotodagboek #28


Week 28 zit er weer op! Wat een rotweer was het zeg, wij kopen eens een nieuwe tuinbank staat dat ding gewoon te verregenen twee dagen na aankoop. Ik heb er welgeteld 1,5 uur op kunnen chillen. Beter laat de zon zich toch iets vaker zien deze zomer. Anyway, ik maakte van maandag t/m woensdag wat meer foto's van onze dag omdat ik van donderdag t/m zaterdag moest werken en op die dagen niet zo heel veel te vertellen heb! Ook verkochten we ons mooie bed via Marktplaats en kochten we een praktisch bed ervoor terug, en... allebei een eigen matras! Maar daarover meer volgende week. Hopelijk gaan we vanaf deze week allebei wat beter slapen en wat uitgeruster wakker worden in plaats van met nek en rug klachten.

 Maandagochtend, tijd voor een warme douche! Wat een haar heeft hij al he?!

Kijk hoe een opgeruimd aanrecht. Zondag avond veranderde ik de spullen die erop stonden omdat het nogal rommelig oogde. Negen van de tien keer staat er ook van alles wat er niet hoort, ik wil het vanaf nu bij houden zodat het opgeruimd en schoon is! Nodigt veel meer uit om wat lekkers te bakken zo.

Na het ochtend dutje even lekker bij mama hangen en kroelen samen met Pip.

We hadden een face time gesprek gemist op de Ipad, even terug bellen... Dat vind hij wel wat, zichzelf zien op de Ipad!

Dat lege potje in het raamkozijn in de keuken irriteerde me dus we gingen op jacht naar een basilicum plantje! Nim in een hele Tinycottons outfit met Zara sandaaltjes, wat is het toch leuk om je kind mooi aan te kleden met fijne kleertjes :).

Hier wandel ik altijd graag, lekker stukje groen en wat water met eendjes midden in de drukke stad.

Nim ging weer slapen en ik dook op onze nieuwe tuinbank. Ik had de weersverwachting van dinsdag en woensdag gezien (om te huilen!) dus nam het er maar meteen van zolang de zon nog scheen.

Wakker! Even in de nieuwe zandbak spelen.
 
Dinsdag klopte de weersverwachting, wat een regen zeg. Getverdemme :(. De plantjes waren er wel weer blij mee in ieder geval.

 Dan maar binnen pret maken met deze boef!

Ik kook eigenlijk nooit, ik kan de geur nog steeds niet harden (nooit weg gegaan na de zwangerschap dit kwaaltje) en zit al vol als ik naar het eten in de pan kijk. Toch deed ik dinsdag een keer mijn best maar maakte het mezelf wel makkelijk! Ik maakte zelf pesto voor bij de......

Plaatpizza! Gewoon, uit zo'n voorverpakt doosje inclusief potje saus. Ik sneed een uitje, paprika en knoflook en deed er kaas en salami overheen. De pesto ging er pas overheen nadat hij uit de oven kwam.

Maandag had ik het basilicum plantje gehaald omdat de keuken wel wat groens kon gebruiken en ik dus pesto wilde maken een keer. In het jampotje zit dus het eindproduct... Hij was lekker alleen zat er net wat teveel knoflook in. Goeie leer voor de volgende keer!

Ja, het werkt! Een schoon en opgeruimd aanrecht zorgt voor lekkere baksels. Dit was dan wel een super easy pakje waar alleen water bij moest... Maar ik moet er toch eerst weer even in komen, ik was altijd dol op bakken maar sinds ik tijdens de zwangerschap zoveel moest spugen en zo misselijk was is dat op een enorm laag pitje gekomen. Daarna gewoon te moe of geen tijd door Nim, maar ik ga vanaf nu weer proberen regelmatig wat te bakken tijdens een middag dutje van Nim :).
 
Woensdagochtend! M'n ene kind een flesje melk en m'n andere kind snoepjes uit de onderste la van de tafel... Vast ritueel elke ochtend. Ze helpt ons er ook heel goed aan herinneren: Enorm hard gemiauw, voor de voeten gaan lopen, of voor het laatje wachten tot iemand naar d'r kijkt om dan weer heel had te gaan miauwen.

Lekker op de bank onder een dekentje :), inieminie Pip erbij en de ochtend kan langzaam op gang komen.

Hoewel... Langzaam? We waren al om 9.15 in de Hema om foto's op te halen, helaas had Nim er he-le-maal geen zin in en bleef maar gillen en moeilijk doen. Dus na een vluchtig bezoekje gingen we heel gauw naar huis. Uiteindelijk begon het niet veel later enorm hard te plenzen, maar goed ook dus dat we net thuis waren.

Nim meteen op bed gedaan, dus even tijd voor mezelf. Een lekker stuk brownie wegwerken! Ja... het was nog ochtend, maar soms heb je gewoon een stuk brownie verdiend.

Net iets voor 12.00 wakker, tijd voor de lunch. Zijn lunch toetje? Stukkie augurk, smullen joh!

Kay had een vrije middag genomen en we vertrokken nog even naar een overdekt winkelcentrum voor boodschapjes. Eenmaal thuis dook ik even lekker het bed op met de foto's die ik 's morgens had opgehaald om ze in een schriftje te plakken. Ik had Kay voor Vaderdag een wegwerpcamera cadeau gedaan van de Hema waar op elke foto een grappig frame komt. Het hele rolletje schoten we vol in Ouwehand Dierenpark op Vaderdag.

Na meneer zijn middagdut was het huilen met tranen en een boel zieligheid. Zou hij dan toch last krijgen van die prikken van vorige week? Een Nijntje koek, tv en dekentje met zijn 2 nieuwe speeltjes erbij deden gelukkig al wonderen.
 
Donderdag na een lange werkdag kwam ik thuis, schoenen uitgeschopt (ja.. er moest nog een stofzuiger over het kleed heen...) en beentjes omhoog. Dat duurde zo'n 10 minuten... want toen Kay met Nim thuis kwam was meneer gloeiend heet, en wilde alleen bij mij hangen en huilen.
 
Rond 23.00 was het nog steeds drama. Ik ben met 'm in ons eigen bed gedoken en het werd een vreselijk rotte en korte nacht. Leuk hoor, die prikjes :(

Vrijdag en zaterdag moest ik werken, serieus slopend als je niet tot nauwelijks hebt geslapen!
Vrijdag ochtend werd de autoruit van onze auto vervangen, we hoorden een week terug een harde tik toen we op de snelweg zaten maar zagen niks. Bleek er een steentje op een onmogelijk plekje te zijn gekomen en er zat dus paar dagen later een flinke scheur. Nieuwe ruit, dag 325 euro! :(

En zondag ochtend werden we zo wakker! Ik op de bank en Kay op de grond. We hadden een nieuw bed plus matrassen gekocht en de matrassen moeten 72 uur blijven liggen voor je er op mag slapen. Best rot geslapen en we moeten nog 2 nachten!

En Kay was van de week ergens begonnen aan het repareren van de schouw, eindelijk die enorme gaten aan de zijkanten dicht gemaakt! Nu nog verven en je ziet er niks meer van.

 Cracker eten naast een net wakkere mama op de bank.

Zondag was ik stront chagrijnig (ik lach wel op de foto, maar zo zat ik er niet echt bij deze dag). We hebben 3 uur in de auto gezeten door verkeerd rijden/file/verkeerd rijden etc en Nim was boos en zat te zeuren. Wat een dag.
 
Nu ik dit typ is het 15:14 en ik hou het voor gezien voor vandaag, geen energie meer over, plus een baby die niet wil slapen en maar blijft huilen. Laat het maar gauw morgen zijn! Komende week maar 2 dagen werken en een lang weekend met z'n drieën want Kay en ik zijn jarig (de 20e & 21e). Hopelijk weer wat meer rust na een paar vermoeide dagen!
 
update (zondag avond 22:40)
Zaten we als klapper op de vuurpijl ineens bij de huisartsenpost. Kay kreeg een zware lamp van dik glas op zijn hoofd, die kwam zo uit het plafond zwiepen. Nare snee in zijn voorhoofd en een dikke lip! Het werd gelijmd en hij kreeg er een pleister op zodat ik die enge wond niet hoefde te zien. Blegh, is het al morgen? Dit waren serieus een paar niet al te beste dagen...
 
Fijne nieuwe week! (hopelijk ook voor ons)
En volg je mij al via Bloglovin', Instagram en Pinterest?

2 opmerkingen:

  1. Man zeg, je hebt echt wat te verduren gehad deze week :( Gelukkig waren er ook hoogtepunten, zoals je mooie nieuwe bank & bed! Ik ben benieuwd, de loungebank lijkt me ideaal. Goede nieuws: het weer is deze week een stuk beter dus ik geloof dat jullie er nog veel van zullen genieten ;).
    Ik vind het vervelend dat Nim zo van slag was en dan nog een gewonde Kay! Zo niet leuk. Ik hoop dat ze allebei snel weer opgeknapt zijn & dat Nim geen last meer heeft van die prikken. Hele fijne week alvast & lekker lang genieten van je gezin & verjaardagen :D
    Spreek je nog wel ;) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jemig wat heftig van die lamp! Pff, je moet er niet aan denken wat er nog meer had kunnen gebeuren! Alles oke nu?

    BeantwoordenVerwijderen