Pagina's

25 december 2014

D.I.Y: Cadeautjes inpakken

Cadeautjes inpakken... ik vind dat echt heel erg leuk om te doen. Tijdens de Instaswap via Instagram kon ik mijn hart ophalen wat betreft over the top leuk inpakken. Al jaren lang maak ik van elk cadeautje een feestje, zowel omdat ik het leuk vind om te doen als om het feit dat degene die het ontvangen het altijd enorm leuk vinden hoe ik het verpakt heb! Doosjes en tasjes vol leuke labels, lint, inpakpapier en tape om er een waar inpak feestje van te maken. Heb je dus nog inpak inspiratie nodig voor kerst? Of tussen de feestdagen door nog een verjaardag of kraam cadeau in te pakken? Kijk dan gauw verder, ik zette de afgelopen tijd namelijk een aantal ingepakte cadeaus op de foto!


Laat ik beginnen met onze eigen stapel kerst cadeautjes! Al een paar weekjes staat alles zo ingepakt, ik heb het in 3 kleuren gehouden zodat het een geheel blijft en leuk is om naar te kijken. Ik lamineerde een velletje papier waar druppels op stonden, daar knipte ik rondjes van, deed er een gaatje in en met een touwtje erdoor om als label te gebruiken. Super easy voor als je geen cadeau labels meer in huis hebt!

Het zwart/wit ruit papiertje en het bruine kraft papier komt van de Flying Tiger, de zwarte fantasie print inpakpapier is van de Ikea. Het zwart/wit bakers twine komt van Dille & Kamille.


Dan de cadeautjes die op Kerstavond mee gingen naar mijn ouders. Dezelfde kleurstelling als hierboven maar dan net wat anders. De bomen print vond ik op google en printte ik een aantal keer uit en knipte er stroken van om zo het bruine kraft papier mee op te leuken. De ster en hart labels komen van allerlievelings.nl. Het is eigenlijk een gratis printable om een slinger van te maken maar ik vond het ook leuk als kerstig cadeau label. Geprint op fotopapier en met de lettertang van de Hema een naam er op geplakt waren ze erg leuk geworden.

Het zwarte pakje en het zigzag pakje zijn gerecycled, die kreeg ik zelf en bewaarde het netjes om te hergebruiken. Dat doe ik wel vaker, zonde om weg te gooien ;).
Het touw om de pakjes heen komt trouwens van de Hema.



Dit cadeautje hebben jullie al voorbij zien komen. Het was voor mijn moeder haar verjaardag en ik vond 'm zelf erg leuk geworden! Uiteindelijk zat het nog ingepakt in cellofaan maar dat fotografeert niet mooi. Om de boel op te leuken vouwde ik er een kristal bij met behulp van de kristalmal die ik bij Flavourites Live heb gekocht. Dit soort cadeaus vind ik het aller leukst om te maken en in te pakken, in een leuke mand en dan allemaal ingepakte cadeaus er in, een leuk ding erbij (in dit geval de beren etui en gevouwen kristal) en dan ingepakt nog met cellofaan en een kaartje er aan :)

De 'Hello' sticker komt van twentysomethin.nl en de cijfer labels zijn van de Ikea (check de Ikea eens voor te gek inpakpapier, tape, lint en cadeaulabels! leuke spullen voor een heel fijn prijsje!)



Dan uiteraard nog de ingepakte cadeaus voor de Instaswap Fall edition op Instagram. Ik schreef daar uiteraard eerder al een blog over maar hij mag niet ontbreken in dit rijtje! Ook hier weer een redelijk thema aangehouden met zwart/wit/mint en bruin kraft. Het stipjes papier is vloeipapier van Ikea, de zwarte cijfer labels komen er ook vandaan. De mooie wax afdruk is een te gek pakketje wat je bij de Hema kan kopen! Je brand een wax kaarsje, laat het op je papier druppen en drukt er dan een metalen stempel in. Helemaal leuk!
Ik vind dit nog steeds een geweldig pakket al zeg ik het zelf haha.

En als laatste een heerlijk roze kraamcadeau. Wederom in thema! Een tijdje terug werd er een nichtje geboren en eindelijk kon ik eens aan de slag met al dat roze inpakpapier en tape wat ik heb liggen. Het thema van de cadeautjes was 'Wolkjes', dus dat heb ik door gevoerd bij het inpakken. De mama van het geboren meisje is dol op poezen en ik vond op Pinterest een gratis printable voor poezen cadeau doosjes. Te gek natuurlijk! Op Pinterest vind je trouwens de meest fantastische printables en cadeau ideeën.
Het inpak papier is vloeipapier en pakt erg fijn in, ik kocht het bij Ikea in een pakje met 4 soorten. Ik knipte van een breed rolletje masking tape van de Hema rondjes en kruisjes om het papier dicht te plakken en deed er vilten wolkjes onder als detail. Het viel enorm in de smaak!

Dat waren de leuke cadeaus van de afgelopen tijd! Heerlijk om terug te zien! Misschien heb jij er nog wat inspiratie aan voor je nog in te pakken kerst cadeaus...
Ben jij ook zo dol op het inpakken van cadeautjes?

Volg je mij al via Bloglovin'?
Op Instagram kun je me vinden onder de naam @psnim!

5 opmerkingen:

  1. Als ik je moest beoordelen zou ik je een 10 geven haha! Je hebt echt ontzettend goed uitgepakt met het inpakken ;-). Het lijkt me een FEESTJE als ik een cadeautje van je zou krijgen. Echt leuk om te zien dat je er zo van geniet! Je bent een pro hihi. X, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk de ster en hart labels. Ik heb ze ook geprint, goed idee!
    Prachtige pakjes heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze DIY is echt inspirerend! Ik heb zelf ook dat zwart witte van Flying Tiger en daarmee is het snel een echte verpakking. Dat vloeipapier ga ik de volgende keer als ik bij Ikea ben zeker zoeken! Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn, zulke mooi ingepakte cadeaus, daar ben ik gek op. Dille en Kamille heeft altijd zulk mooi spul :) Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw dit ziet er allemaal zo gezellig en leuk uit! Ik zou graag een cadeautje van je krijgen hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen