Pagina's

18 december 2014

D.I.Y: Gepunnikt woord aan de muur

Zoals ongetwijfeld al wel duidelijk is, haal ik al mijn woon inspiratie bij Instagram vandaan. Zo ook weer het idee van de diy van vandaag. Bij de Instaswap falledition op Instagram kwamen er een heleboel foto's voorbij van mensen die een gaaf gepunnikt woord cadeau hadden kregen. Ik kocht gauw een punnik klosje, katoen had ik nog in overvloed liggen in een heleboel kleuren. Op YouTube zocht ik op hoe dat punniken ook alweer moest en zo ging ik aan de slag.

Wat heb je nodig?
- Punnik klosje.
- Haaknaald.
- Haak katoen.
- IJzerdraad.
- Schaar.

Hoe ga je te werk?
- Ik ga het je besparen een enorme uitleg in tekst hier neer te zetten over hoe je moet punniken. Zoek heel eenvoudig op YouTube even op 'punniken' en er staan een aantal hele duidelijke filmpjes die je zo kan opvolgen!
- Punnik een enorme sliert! Die van mij was uiteindelijk 1,5 meter lang. En haal het voorzichtig van het klosje af.

- Stop met uiterste zorgvuldigheid het ijzerdraad door de opening die nu je hebt tot dat je de hele sliert tot beneden aan gevuld hebt met het ijzerdraad. Dit is een enorm tijdrovend en precies klusje. Als je hele slier gevuld is knip het dan af en buig het om. Het moet precies passen.
- Werk je gepunnikte werkje af door je draad door alle lusjes heen te rijgen en het daarna aan te trekken en een knoopje er in te leggen.
- Nu begint het leukere werk, het buigen van je met ijzerdraad gevulde punnik sliert. Ik had helaas veel te dun ijzerdraad wat niet echt gebogen bleef zitten, ik knoopte op sommige stukken en stukje katoen om het gepunnikte draad heen zodat het wel bleef zitten. Als je helemaal tevreden bent met je gebogen werkje ben je klaar om hem een mooi plekje in huis te geven!


Ik ben niet helemaal tevreden want ik had gehoopt dat ik met maar 2 tapejes het woordje op had kunnen hangen, dat ging dus niet. Het ijzerdraad wat ik had was veel te dun en bleef niet in vorm zitten. Ik ga er gewoon nog een maken en koop dit keer wat dikker ijzerdraad. Toch wilde ik het graag delen, niet alles kan gaan zoals je het had gehoopt right?!

Wat vind jij ervan? Zou je dat zelf ook maken en ophangen/neerzetten in huis?

Volg je mij al via Bloglovin'?
Op Instagram kun je me vinden onder de naam @psnim!

12 opmerkingen:

  1. Heel leuk gedaan! Ik vind het niet echt storen dat je voor het vasthangen een tapeje meer nodig had

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het idd ook niet storend. Super leuk gedaan! En punniken, zo leuk. Echt iets van vroeger :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aah zo leuk! Ik wil heel graag eentje voor onze kleine meid maar ik heb geee punnik dinkie. Binnenkort maar even op jacht

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een werk en dan valt het soms tegen. Dat is niet te zien hoor, want ik vind het geweldig! En mooier dan de gehaakte versies. Ik ben al van alles aan het bedenken ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah thnx! Leuk om te horen Ageeth! Ben benieuwd wat jij gaat maken ;-)

      Verwijderen
  5. Heel tof! Je hebt weer prachtige foto's gemaakt. X, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuke diy! :)

    Liefs, Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf, leuke DIY met mooie foto's. Ik ben zelf niet zo geduldig en crea, maar het ziet er prachtig uit! X Sanne

    BeantwoordenVerwijderen