Pagina's

25 januari 2014

Baby ABC

Het grote Baby ABC. Bij iedere letter van het alfabet een woord wat iets te maken heeft met mijn zoontje, het ouderschap of de zwangerschap. Ik vond dit erg leuk om te doen, het rakelt weer leuke herrinneringen op want ik heb het grotendeels van de positieve kant bekeken! Hieronder lees je mijn baby ABC.




A -  Appel
Appels, en dan de felgroene Granny Smith appels. Dat was mijn verslaving tijdens de zwangerschap. Ze waren niet aan te slepen! Het zure van de appel hielp heel goed tegen de misselijkheid en het maagzuur. Na de bevalling heb ik geloof ik helemaal geen Granny Smith's meer gegeten haha.

B - Boekjes
Eigenlijk hadden we ons voor genomen om vanaf het begin veel te gaan voorlezen. Echter is dit nog geen enkele keer gebeurd. Zodra Nim zijn laatste flesje krijgt ligt hij al in coma voor zijn melk überhaupt op is! Ik denk dat ik in de middag maar gewoon lekker met 'm moet gaan zitten om samen een boekje te lezen.

C - Camera
Jep, bij alles wat meneertje doet komt er een camera, telefoon, tablet tevoorschijn. Hij weet al precies wat die lensjes zijn en doet soms aardig vreemde moves. Zodra het rode lampje van de flitser aan gaat perst 'ie zijn oogjes een beetje samen omdat hij weet wat er komen gaat, levert dus geen charmante kiekjes op... gelukkig word het weer langer licht en hebben we die flitser binnen ook niet meer zo vaak nodig.

D - Driftbui
Jaja, 8,5 maand en hij heeft soms al een heuse driftbui! Dan komt er een luid GRRMMMM uit en hij trekt er een vreemd tandeloos op elkaar geklemd bekkie bij, strekt zijn armpjes en beentjes en de handjes gaan in vuistjes. Kleine Dramaqueen!

E - Evi 
Evi is onze poes. Ze werd voordat Nim geboren werd vertroeteld als een baby, maar helaas voor haar moet ze nu de aandacht delen. Gelukkig gaat het allemaal hartstikke goed en doet ze Nim dan ook helemaal niks, ja geërgerd kijken als 'ie huilt of ligt te jammeren. 'S avonds eist ze haar aandacht op door op schoot te komen liggen of lekker naast ons op de bank. Stiekem hoop ik natuurlijk dat Nim en Evi dikke maatjes worden.


F - Fruit
In blokjes, gepureerd of heel... Hij vind het allemaal best. Alles wat we geven eet 'ie met smaak op en dat is heerlijk om te zien.

G - Giechelen
Nim kan lachen als de beste! En vooral om zijn gekke papa en mama, we halen wat dingen uit voor de neus van dat ventje zeg. Zijn giechelbuien maken je dag he-le-maal goed! Met het spelletje kiekeboe is op dit moment altijd raak. Waar we hem ook helemaal mee uit zijn bol kunnen laten gaan is een hydrofiel doek of dun dekentje vanaf hoog boven hem over 'm heen wapperen en dan zeggen: 'Waar is Nim nou?' en dan een beetje door het dekentje heen in zijn buikje prikken, nou dan bescheurd ie het echt hoor! Ook in de kinderwagen na een dutje heeft hij vaak dikke pret om bijna niks, mensen op straat die hem horen lachen krijgen vaak ook een glimlach ervan. Heerlijk!


H - Haren 
Helemaal happy was ik toen Nim geboren werd en ik zag dat hij haar had! Donkerbruin piekerig lang haar. Naarmate hij ouder werd werd het dunner en kreeg hij wat kale plekjes... Dat vond ik echt niet leuk. Maar met een maand of 5 begonnen de haren te groeien... en hoe! Hij heeft nu lichtblonde haartjes en ze zijn denk ik al wel een centimeter of 6 lang. Ik had van Zwitsal goedemorgen baby haargel gekocht en soms doe ik dat in, helaas blijft het niet erg lang zitten maar het is wel ontzettend schattig.


I - Internet
Wat ben ik blij met internet. Hoe deden mama's dat vroeger? Als Nim iets doet waar ik over twijfel google ik het en word ik al vrij snel gerust gesteld door forums waar mede mama's vragen aan elkaar stellen en van andere te horen krijgen dat hun kleine dat ook doet/deed. Uiteraard bel ik het Consultatie Bureau of de Dokter als ik me echt zorgen maak.

J - Jarig
Nee, eigenlijk wil ik hier niet aan denken. Maar toch zit het al een tijdje in mijn hoofd... Nog maar 3,5 maand en hij is jarig en word 1! Een heel jaar voorbij... hoe dan? Dit cliché is zo waar, de tijd vliegt als je een kindje hebt gekregen.

K - Knuffelen
Eindelijk! Hij kan ons echt al stevige knuffels geven en z'n koppie lekker wegstoppen tegen je aan. Heerlijk, ik geniet daar zo van! Ook dikke knuffels aan hem geven vind 'ie prachtig.

L - the Lorax.
Dit is een film, een film die hier best vaak aangaat op momenten dat je echt even wat wil doen in huis maar Nim flink aan het mopperen is. Zodra deze aangaat is hij stil en kijkt aandachtig naar de tv en lacht soms zelfs om bepaalde stukjes! Het is een leuke leerzame film met felle kleurtjes en leuke liedjes.


M - Mama
Soms vergeet ik het even, maar ik ben het toch echt: Mama, mama van kleine boef Nim. In het begin moest ik er best aan wennen om continu voor mijn kleine mannetje te zorgen, maar inmiddels gaat het helemaal vanzelf! Ik geniet van onze dagen samen en merk dat Nim graag bij mij (en ook zijn papa) is. Als hij me weer ziet nadat ik een dag gewerkt heb dan word 'ie helemaal hyper blij en pakt me stevig vast aan mijn arm of hand.

N - Nim
Ja de N van zijn naam natuurlijk. We zijn nog steeds superblij met deze naam voor ons mannetje, Er zullen weinig Nimmetjes zijn die hij zal ontmoeten in zijn leven denk ik.

O - Opa & Oma
Mijn moeder is oppasoma en past 1 à 2 dagen op in de week. Vaak hier thuis maar ook wel eens bij hun en dan blijft ie een nachtje slapen. Toen Nim 6 weken was heeft hij zijn eerste logeerpartij al gehad bij hun, hoe eerder hoe beter dachten we. En inderdaad, het gaat elke keer prima en ik heb er dan ook geen moeite mee. Missen doe ik hem dan natuurlijk vreselijk maar dat is normaal ;)

P - Papadag
Elke week heeft Kay 1 papadag. Ze ondernemen van alles samen en ik krijg via WhatsApp leuke foto's en filmpjes toegestuurd. O wat wil ik dan graag naar hun toe om erbij te zijn! Gelukkig komen ze heel soms me verrassen op werk precies op de momenten dat ik pauze heb. Kan ik toch even met mijn mannetje(s) knuffelen.

Q - Qualitytime
Hier hechtte ik al veel waarde aan, maar nu we met zijn drieën zijn nog veel meer! Op onze vrije dagen samen trekken we er ook vaak op uit met ze drietjes. Winkelen, wandelen, familiebezoek, stuk rijden met de auto of gewoon bankhangen en genieten van elkaar.



R - Rijden
Of het nu met de auto is of met de kinderwagen, al vanaf dat hij geboren is word 'ie er rustig van en valt negen van de tien keer in slaap. In de kinderwagen nu wel wat minder snel maar nog steeds vallen zijn oogjes snel dicht tijdens het wandelen. We hangen dan een hele grote hydrofieldoek over de opening van de zonnekap om hem lekker zijn privacy te gunnen en niet van lichtjes en beweging om hem heen wakker kan worden.
In de auto zit 'ie nog steeds in de Maxi-Cosi, nog wel want het word al wel wat krapper nu het kouder word en de winterjas aan moet. Maar een stukje rijden is gegarandeerd een slapende Nim!

S - Soepstengel
Nim krijgt in de middag vaak 1 soepstengel om lekker op te knagen, ik het begin at hij het niet echt op maar nu wel. Wat hij vooral doet is tig keer om en om draaien en van allebei de kanten een beetje sabbelen en knagen. Vaak word het wel een vies plakkerig goedje, maar ja daar kan ik wel mee leven als ik zie hoe lekker hij aan het smikkelen is.

T - Tijgeren
Ja, het is een feit. Nim beweegt zich al tijgerend voort, en het gaat elke dag een beetje beter. Ook gaat hij al op handen en knietjes zitten en beweegt dan heen en weer zonder voor of achteruit te gaan, dus het daadwerkelijke kruipen zal echt niet lang meer op zich laten wachten.

U - Uiterlijk
Goh wat heb ik me vaak afgevraagd hoe ons kindje in mijn buik eruit zou zien! Daar kun je je gewoon geen voorstelling van maken. Natuurlijk vind je je eigen kindje prachtig zodra je hem voor de eerste keer ziet. Wij kregen echt mega veel complimenten over onze zoon toen hij net geboren was, 'wat een prachtig mannetje!'.

 V - Vissen & Voetballen
Ja daar kijkt Nim's papa heel erg naar uit! En dan vooral het vissen. Hij kan niet wachten om dit soort dingen met Nim te gaan ondernemen als hij wat ouder is. Nu maar hopen dan Nim ook mee wil haha.

W - Water
Water daar is 'ie dol op! In zijn TummyTub lekker spetteren of de waterstraal proberen te pakken onder de douche. Zodra Nim zelf kan blijven zitten wil ik naar een wat groter badje kijken want de TummyTub hebben we heel veel plezier aan gehad maar hij begint nu wel echt te klein te worden.


X - eXpert
Is toch niets te bedenken met die letter, nouja hij komt in ieder geval in het woord voor ;). Sinds wij papa en mama zijn geworden merken we dat heel veel mensen om ons heen die je kent en niet kent (met of zonder kids) adviezen, tips en meningen over jou en je kindje hebben. Alsof hun de experts zijn en het allemaal beter weten. Overal hebben we vaak maar op gezegd 'oh oke, dat zou kunnen' of iets in die richting. Oke de meeste mensen bedoelen het goed maar het is iets waar je vanzelf wel achter komt met de meeste dingen.
Waar ik helemaal een hekel aan heb is onbekenden in de supermarkt, OV, of waar dan ook die de opmerking geven 'oh hoor eens even die heeft honger hoor!' terwijl dit totaal niet het geval is.

Y - Youtube
Als we onderweg zijn en er komt bij Nim een driftbui aan en niets helpt dan pakken we Youtube erbij op de telefoon, en dan voornamelijk alles van Nielson word hij helemaal happy van! Dat zijn natuurlijk allemaal hele vrolijke liedjes.

Z - Zwanger
Het zwanger zijn ging me niet heel gemakkelijk af. Eerste 18 weken heel erg veel spugen, daarna kapot gaan van de rugpijn, toen kickte de vermoeidheid in en vond ik het allemaal best wel zwaar. Met 35+6 weken belandde ik in het ziekenhuis met heel erg veel pijn. Uiteindelijk werd Nim geboren met 36+4 weken op Donderdag 2 Mei 2013 om 1:54.

(Dit idee kwam van de blog MommyToBe.nl)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten