Pagina's

06 maart 2014

Burt's Bees: Baby Bee Lotion

Ik ben een beetje zoekende wat betreft baby verzorgingsproducten. Van Zwitsal gebruik ik nog wel de shampoo en haargel, maar de rest niet meer. Nim droogt er wat van uit en krijgt rode plekjes ervan. Ik was al een tijd nieuwsgierig naar de baby producten van Burt's Bees, en ik heb de Nourishing lotion getest.

En ik vind het heel fijn spul! Het is lekker romig, smeert lekker uit en trekt heel snel in. En het ruikt ook nog eens hartstikke lekker. Nim zijn huid reageert er goed op en hij voelt heerlijk zacht aan na een smeersessie. Alleen maar pluspunten dus.


Hier een informatief stukje van de website BigGreenSmile.nl die een paar van de Burt's Bees Baby producten verkoopt:

'Burt’s Bees producten zijn zorgvuldig bereid door middel van geteste, bewezen recepten met producten die het beste zijn wat de natuur te bieden heeft: bijenwas, botanische en essentiële oliën, kruiden, bloemen en mineralen. Deze veilige, effectieve ingrediënten hebben de test van tijd doorstaan. Hierdoor zal Burt’s Bees nooit producten bevatten die niet bewezen veilig en effectief zijn zoals aardolie, gesynthetiseerde vulstoffen zoals minerale olie en propyleen glycol. Burt's Bees gebruikt geen kunstmatige conserveermiddelen zoals methyl parabenen of diazolidinylureum.'

Het enige nadeel is dan toch wel de prijs van de producten. Hoewel je wel waar krijgt voor je geld, want niets liever dan dat je baby geen uitslag krijgt op zijn lijfje natuurlijk. Maar als je dus alles van deze lijn wilt hebben dan mag je aardig wat neertellen. Gemiddeld betaal je per product zo'n 12 euro. Maargoed, ik ben al heel blij met de bodylotion die ik nu gebruik. Ik moet soms maar eens accepteren dat ik niet alles kan hebben ;)

Oja, voor de mama's zijn er ook lekkere producten te koop!

Je kunt de Baby producten van Burt's Bees online vinden bij o.a:
- Honingland.nl
- Douglas.nl
- BigGreenSmile.nl

Kende jij de Baby producten van Burt's Bees al?

2 opmerkingen:

  1. Ik wil zo mild mogelijke producten gaan gebruiken voor de baby, zonder parfum enzo. Geen Zwitsal dus. Heb nu alvast wat besteld dat ook geen essentiele olien bevat van een bio merk, ik dacht Lavera.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook op zoek naar parabeen-, parfum en siliconenloze cremes, aangezien ik zelf ook snel uitdroog van 'gewone' cremes. Dit merk ken ik nog niet, ga me er eens in verdiepen. Zeker op een babyhuidje wil ik liever meer geld betalen voor een goede creme dan tig goedkopere die vol met rotzooi zitten!

    BeantwoordenVerwijderen