Pagina's

12 juni 2014

De 100% biologische maaltijdpotjes van de Etos

Potjes, potjes, potjes... De meningen zijn verdeelt over het geven van een maaltijd potje aan je kind. Wij doen er niet moeilijk over, als die dingen super slecht hadden geweest hadden ze niet in de schappen gestaan! Nim krijgt dus ook met enige regelmaat een maaltijd potje te eten als avondeten, en weet je wat? Hij eet nog net niet de lepel erbij op. Overigens eet hij ook wel met ons mee als ons eten baby proof is en het niet te gezouten/gekruid/vettig is.
Nou was ik afgelopen week bij de Etos en zag ik dat ze daar eigen merk 100% biologische maaltijd potjes verkochten. Stukje goedkoper dat wat we meestal halen in de supermarkt en er was een aanbieding: het 6e potje gratis. Nou, ik dacht die gaan we eens proberen! Lees verder als je wil weten wat onze bevindingen zijn over de potjes van de Etos.

Ten eerste zien de etiketjes er mega schattig uit. De groentjes en fruitjes op het etiket hebben oogjes en lieve wangetjes gekregen en de kleuren van de etiketten zijn lekker fris. Er was best wat keus dus ik heb maar een beetje van alles wat meegenomen. De prijzen variëren van 0,79ct tot 0,99ct en dat vind ik best redelijk.
De maaltijd potjes vanaf 8 maanden eet Nim eigenlijk niet meer, we halen vaak alleen de potjes vanaf 12 maanden in huis. Nou was de keus voor potjes vanaf 12 maanden beperkt tot 2 smaken, dus ik nam ook 2 potjes van vanaf 8 maanden mee!
Hij heeft met smaak zitten eten van het bovenste potje. Er zaten gewoon grove stukjes in en was qua substantie gewoon hetzelfde als Olvarit.
Deze potjes waren 0,79ct per stuk.

De potjes met een maaltijd voor kinderen vanaf 12 maanden, net wat meer dan de potjes hier boven maar ook deze gaan helemaal leeg bij hem. Pasta is toch wel Nim zijn favoriet! Heel z'n gezichtje zit dan onder de rode saus!
Deze potjes waren 0,99ct per stuk.

Dan de toetjes! Een combinatie van yoghurt met fruit. Nou daar is Nim dol op als toetje. Dit ging er dan ook zonder moeite in. Z'n mond bleef nog net niet open staan. Ook goed gekeurd dus!
Deze potjes zijn 0,79ct per stuk.

Conclusie is dus dat de potjes zeker aan te raden zijn als je eens wat goedkopers wil proberen! En deze staan toch ook super leuk in de voorraad kast erbij?!

1 opmerking:

  1. Wat toevallig! Ik heb deze laatst ook uitgeprobeerd tijdens een Pinksterweekend weg. Noah vond ze goed te eten ook en de prijs is vriendelijk. Ik kook het liefst nog altijd zelf, maar als je bijvoorbeeld uiteten gaat, is dit handig om voor je kleintje bij je te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen