Pagina's

02 juni 2014

Papa vertelt: De Papa 3-daagse

Vorige week was het hemelvaart en dat betekende een extra lang weekend. Ik heb namelijk op vrijdag mijn papa-dag en een verplichte vrije dag op donderdag is dan best fijn.
En alsof 4 dagen vrij niet genoeg was had ik vanuit mijn werk nog eens de mogelijkheid om woensdag vrij te nemen omdat de computers die dag bijgewerkt werden. 5 dagen vrij dus waarvan 3 dagen lang papa en Nim samen, want Pauline moest wel werken.
Uiteraard heb ik al veel dagjes met Nim gehad, maar nog nooit 3 dagen achter elkaar alleen met Nim. Dit keer dus een blog over mijn dagen met mijn zoon.

Woensdag:
De eerste vrije dag waren we nog lekker met zijn 3tjes alleen een beetje jammer dat het slecht weer was die dag. We zijn eventjes naar Zoetermeer geweest, want daar is het deels overdekt en hebben we even lekker gegeten bij de Bagels & Beans.

Donderdag:
De eerste dag van de papa 3-daagse.
Nog steeds slecht weer dus de missie was iets leuks doen, maar dan wel binnen.
Op internet vond ik Vlinders aan de Vliet in Leidschendam, een grote kas met een subtropische vlinder tuin. Eerst Pauline naar haar werk gebracht en toen op naar Leidschendam.
Het is een mooie tuin, maar helaas wel een beetje klein. Nim vond het er heel erg leuk met de watervalletjes, gekke vogels en heel weinig vlinders.

Binnen een halfuurtje waren we er wel weer klaar en toen zijn we even wat gaan eten en spelen bij de Life & Garden aan de overkant. Ze hadden een leuke speelhoek waar Nim zich uitstekend heeft vermaakt.

Onderweg naar huis viel Nim in slaap dus dat werd rond rijden totdat hij weer wakker werd. We hebben nog even een bezoekje gebracht aan Opa en Oma en daarna zijn we mama weer gaan ophalen van haar werk. Een hele lange tijd onderweg geweest dus, maar Nim heeft het enorm naar zijn zin gehad en dat was ook goed te merken aan al zijn gelach.

Vrijdag:
Nim sliep lekker uit dus dat was wel fijn en na ons standaard ochtend ritueel ging hij om 10 uur weer slapen en werd pas weer om 12 uur wakker. Het was eindelijk weer lekker weer dus we gingen lekker een lange wandeling maken in Diergaarde Blijdorp.
Het was super druk in de dierentuin, want nog veel andere ouders hadden hetzelfde plan als ik. Dat mocht de pret echter niet drukken. Nim word zich steeds bewuster van wat hij ziet en elke keer als ik met hem naar de dierentuin ga dan geniet hij telkens weer op een andere manier van alles wat hij ziet. Nu begint hij echt naar de dieren te kijken en vind het ook heel erg leuk als ze rennen, vliegen en/of geluid maken.

Toen mama thuis was hebben we lekker Risotto gegeten en na het eten zijn we nog lekker even een ijsje gaan halen.

Zaterdag:
De laatste dag van de papa 3-daagse.
Ik wilde nog wat planten voor in potten om bij de voordeur neer te zetten, dus we gingen naar één van mijn favoriete winkels, de Intratuin bij Zevenhuizen. Een paar hele mooie plantjes gekocht en een krabplank voor Evi (de poes). Ook hier kon Nim zich weer even uitleven in de speelhoek.

Toen we weer thuis waren legde ik Nim op bed voor een dutje, maar daar had meneer helemaal geen zin in dus na een halfuur moeilijk doen zijn we maar weer op pad gegaan. We gingen even naar het park om te spelen in het speeltuintje.
Nim heeft een tijdje heerlijk zitten spelen in het zand, maar hij wilde telkens naar het grote speelrek waar grotere kinderen heel druk speelden en met zand aan het gooien waren dus toen zijn we weer richting huis gegaan.
Thuis heb ik alle deuren in huis en naar de tuin opgezet zodat Nim alle ruimte had om te spelen en daar maakte hij met alle genoegen gebruik van. Meneer heeft wel 100x via de woonkamer, door de keuken, naar buiten en weer door de openslaande deuren de woonkamer door gekropen.

Omdat ik geen zin had om te koken zijn we toen Pauline thuis was "uit eten" gegaan bij de Verhage (een snackbar hier om de hoek).

En toen zat de papa 3-daagse er helaas alweer op, van mij mag het elke week wel een papa 3-daagse zijn maar helaas moet er ook geld verdient worden.

Zondag:
Mama was ook weer vrij dus we gingen weer gezellig met zijn 3en op pad. Omdat we 's middags naar een verjaardag moesten konden we niet echt een dagje plannen, dus weer even lekker door de Dierentuin wandelen werd het plan.

Nim was zo moe geworden van de papa 3-daagse dat hij pas om half 9 wakker werd, dus dat was ook voor papa fijn een keertje uitslapen. Ochtend dutje dit keer overgeslagen en om half 11 stonden we in de dierentuin om een leuke fotoshoot te doen, om even met Nim naar de dieren te kijken, en nog wat te spelen in de speeltuin want het was nu gelukkig (nog) niet zo druk.


Ik hoop dat jullie het ook een keer leuk vonden om te lezen over mijn dagen met Nim en als jullie vaker ook wat van mij willen lezen dan hoor ik het graag en zal ik zeker wat vaker over mijn dagen met Nim schrijven (misschien ook eens leuk voor andere papa's om te lezen).

5 opmerkingen:

  1. Absoluut leuk! Ik ga je blog zeker aan mijn vriend laten lezen, zodat hij wat inspiratie heeft als hij papadag(en) heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om een keer een papa-dag verslag te lezen. Echt petje af dat je zo veel mogelijk met Nim onderneemt en op pad gaat. Hebben jullie een abbo op de dierentuin? Ik denk het haast wel haha. Heerlijk en ook tof als ze het allemaal wat meer gaan mee beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben blij dat jullie het leuk vinden en hoop dat de papa's van jullie kids er ook iets mee kunnen. Jullie horen vast en zeker vaker van me. En we hebben idd een abbo op de dierentuin.

    BeantwoordenVerwijderen