Pagina's

16 juli 2014

Leuke uitstapjes #2: Kasteel de Haar & Slot Loevestein


Deel 2 van de leuke uitstapjes serie vandaag! (hier vind je deel 1) We hebben heel wat leuke dingen bezocht de afgelopen jaren met zijn tweetjes en het afgelopen jaar met zijn drieën, en vandaag is het weer tijd voor 2 mooie plekjes. Als ik de foto's weer terug zie wil ik er zo weer heen! Kom maar door met het mooie weer en de bloeiende bloemetjes. Ik zie Nim al helemaal rond rennen in de mooie kasteel tuinen :).

Kasteel de Haar

 
 
Vroeger bezocht ik met mijn ouders en broertje vaak kastelen en dat vond ik prachtig! En dat vind ik nog steeds, gelukkig vind Kay het ook maar wat interessant allemaal. Kay en ik bezochten Kasteel de Haar in Utrecht in onze vakantie in de zomer van 2012 (zelfde vakantie als de leuke uitstapjes post van vorige keer). Het blijft een super mooi plekje met een prachtige tuin, een leuk doolhof en een groot wandelgebied waar je onderweg ook hertjes tegen komt. We hadden zelf brood gesmeerd om ergens op een bankje lekker op te eten en we namen wat pakjes sap en wat te snoepen mee. Mocht je willen kun je ook op het park wat te eten en drinken bestellen en op een terrasje gaan zitten. Het kasteel kun je tegen betaling ook van binnen bekijken maar dit hebben wij niet gedaan, dat komt nog wel een keer als Nim er interesse in gaat krijgen!
 
Het parkeren was geloof ik 1 euro voor de hele dag, er is een klein winkeltje aanwezig en er waren toiletten bij de in/uitgang. Ik wil hier deze zomer zeker weer een middag lekker vertoeven, ik kan altijd erg genieten van dit soort plekjes!
 

Slot Loevestein

Een uitje met Nim dit keer! Op mijn allerlaatste dag voordat ik weer aan het werk moest na mijn zwangerschapsverlof en erachter aan geplakte vakantie bezochten we Slot Loevestein in Gelderland. We hebben er alleen gewandeld en op een terrasje wat gedronken. We hebben niks geen entree betaald om binnen te kijken, wederom komt dat wel als Nim wat ouder is en zijn papa graag van alles over de geschiedenis wil vertellen! Wel waren er een aantal huisjes en bunkers open gesteld om een kijkje in te nemen, bizar hoe dat er uit ziet... Kun je dan toch haast niet geloven dat er heel wat jaar geleden daar zich van alles af speelde.
Buiten de grachten van het Slot kun je ook nog lekker een stukje wandelen en er was zelfs een boot tochtje mogelijk tegen betaling. Erg leuk allemaal!

Wat een kleintje was het nog he?! Zou toch grappig zijn als we aankomende vakantie er weer heen gaan en dezelfde foto's maken maar dan met een kleine eigenwijze dreumes!
 
Wat vind jij van het bezoeken van kastelen? Nog tips voor leuke kastelen in Nederland?

1 opmerking:

  1. Ik ben dol op kastelen. Ik waan me dan altijd in verloren gegane tijden, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen